Fužine, moj dom…
Objavil Sunshine, dne 14.04.2007
Najprej klasični uvodni odstavek ali dva o tekočem dogajanju. Zgleda, da sem na salsa sceni postala neuradna blogerska zvezda.
V četrtek je v 90% primerov takoj po pozdravu sledil stavek “sem bral tvoj blog” ali pa “full fajn napisano” ali “a si vedela, da je na salsafestu objavljen link na tvoj blog”. Malo je hecen občutek ko veš, da je cela horda ljudi brala tvoj blog, da so imeli dostop do mnogih razmišljanj in osebnih zapisov, pa nihče ne reče nič. N-i-č. Praktično nobenega nepričakovanega komentarja na blogu, vprašanja “a si tisto resno mislila” ali odziva “s tem se pa tudi jaz strinjam/ne strinjam”. Samo berejo in si mislijo svoje.
Anyway… Mnogi že veste, ostali boste izvedeli sedaj. Razen prvih nekaj let svojega življenja sem vsa ostala preživela na Fužinah ali v prvem slovenskem getu, če tako hočete. S sociološkega vidika je stanovanjska soseska Fužine izjemno zanimiv fenomen in sama sem nanjo zelo navezana. Zato sem proti koncu faksa pri predmetu Prostorska sociologija izprosila lastno temo in nato izsilila še dovoljenje, da seminarska lahko obsega 25 strani namesto 10-12. Dobila sem čisto desetko in ponudbo, da bi jo razširila v diplomsko nalogo (če bi to sprejela, bi danes najbrž že diplomirala
) in priznam, da sem na to nalogo kar ponosna. Okej, pa dovolj hvaljenja.
Najprej sem zavrtela milijon telefonov od Mestne občine Ljubljana, nekega profesorja, ki naj bi se s Fužinami že ukvarjal po strokovni plati, vodstva četrtne skupnosti itd. Ko sem že skoraj obupala zaradi praznih obljub in večnega preusmerjanja in začenjala obžalovati svojo samoiniciativnost, so se mi odprla prava vrata. Na oddelku za lokalno samoupravo sem našla gospo, ki je tudi sama Fužinka in je očitno res s srcem pri svojem delu. Odprla je omaro v kateri so se skrivali kupi kopij časopisnih člankov, vse seminarske raznih šolarjev, ki so ji kdaj prišle pod roke, kopije popisov prebivalstva za to področje, predpisi, uredbe in še in še. In potem sem padla čisto notri, začela raziskovati in pisati in se ustavila šele na 25. strani. In zdaj vam ponujam nekaj povzetkov, za katere sklepam da bi vam utegnili biti novi in zanimivi. No, vsaj meni so takrat bili.
Fužine so imele odlične predispozicije za gradnjo; dobro nosilnost tal in nizko poselitev. Zaradi tega segajo prvi načrti za gradnjo soseske že v leto 1958. Prva faza gradnje (od štirih) se je nato začela šele leta 1977 in se končala leta 1981. Fužine so eden zadnjih družbeno načrtovanih prostorskih ureditev, vsekakor pa so zagotovo največje. Nove Fužine se raztezajo na 61 hektarih in v njih po ocenah iz leta 2000 živi najmanj 18000 ljudi. Z uradno poselitvijo 385 prebivalcev na hektar (neuradna pa je še malo višja) so najgosteje poseljeno območje v celotni Sloveniji. Četrtna skupnost Moste, v kateri se nahajajo Fužine, je po površini najmanjša med vsemi ČS, po prebivalstvu pa je (v največji meri na račun Fužin) na četrtem mestu.
Na celotnem območju Fužin so projektanti predvideli le štiri tipe stanovanjskih zgradb - visoke stavbe s pritličjem ter 8 ali 12 nadstropji ter nizke stavbe s pritličjem in 3 nadstropji. Fužinska stanovanja takrat niti niso bila prav poceni, saj so primanjkljaj sredstev za spremljajoče objekte nadomestili tako, da so jih nekaj vključili kar v ceno stanovanj.
V prvi fazi gradnje so vrtičke (danes jim rečemo kar atriji) gradili le ob nizkih stavbah, a so kmalu ugotovili, da le-ti močno polepšajo okolico in dvignejo kvaliteto bivanja in so jih kasneje začeli dodajati povsod. Tako so danes visoki bloki na Brodarjevem trgu brez atrijev, kasneje zgrajeni bloki na Preglovem in Rusjanovem trgu pa jih že imajo.
Gradnja Fužin je bila za tiste čase inovativna iz treh vidikov. Prvi je bilo načrtovano sprotno grajenje spremljajočih objektov, ki bi prvim stanovalcem močno olajšalo bivanje že v času dokončevanja soseske. Pred tem je bila navada, da se je najprej zgradilo vse bloke in šele nato začelo graditi trgovine, šole, vrtce, knjižnice itd. Drugi je prosto oblikovanje prostorov ali na kratko POP, ki je stanovalcem omogočalo lastno izbiro razmestitve notranjih, nenosilnih sten. Zadnji vidik pa so predvideni skupni prostori v katerih naj bi se ljudje družili in na tak način oblikovali neko povezano skupnost, vsaj od daleč podobno vaškim oz. tistim iz manjših krajev.
Realnost je bila žal malce drugačna. Za mnoge spremljajoče objekte je zaradi družbeno-ekonomske krize zmanjkovalo denarja in je bila tako sprva gneča v edini trgovini nepopisna, naval na šole in vrtce pa neznosen (kar je bilo povezano tudi z izrazito mlado strukturo prebivalstva ob vselitvi). Tudi POP žal ni izkoristilo svojega polnega potenciala. Prvi razlog je bil ta, da velikokrat stanovalci niso bili znani že ob gradnji stanovanj, drugi pa ta, da se bodoči stanovalci enostavno niso čutili dovolj kompetentne za odločanje o arhitekturnih detajlih in so tako odločitev prepustili kar projektantom. Skupni prostori so kmalu postali sušilnice in kolesarnice, saj se je kmalu izkazalo, da ni dovolj samo ponuditi ljudem prostora, ne da bi v njih tudi organiziral neke aktivnosti.
Dejstvo je, da se delež prebivalcev neslovenskega porekla na ravni Slovenije giblje okoli 9 odstotkov, ocene za Fužine pa govorijo o številki 40 odstotkov. Stereotipi torej niso povsem brez osnove. Ampak… Sama živim v Fužinah že več kot 20 let in lahko vam zatrdim, da človek tukaj nima nobenih težav, če vanje ne rine. V poznih najstniških letih se nikoli nisem družila z lokalci ter posedala in/ali popivala pred blokom in tako z njimi (in njim pripadajočimi klani) imela težav. Po ABSOLUTNIH številkah prestopkov in kriminalnih dejanj so ti konci nedvomno precej visoko. A ko zadevo preračunaš na število prebivalcev lahko hitro ugotoviš, da so mnogi predeli (vključno s centrom) Ljubljane naenkrat pred Fužinami.
V letu 1991 je bilo kar 35 odstotkov prebivalcev Fužin starih od 0 do 14 let (14 v celi MOL), medtem ko jih je bilo leta 2002 le še 14 odstotkov. Ljudi, starih od 15 do 24 let je bilo v prvem obdobju le 9 odstotkov, v drugem pa že 24 (v MOL 13 odstotkov). To lepo kaže na postopno staranje soseske, saj so bili ob dograditvi prebivalci večinoma mlade družine z otroki ali malo pred rojstvom otrok. Kakih 10 let nazaj je bila precej številčna populacija starejših najstnikov, ki so razbijali šipe, se zbirali pred bloki in nabijali ponoči narodnjake iz avtomobilskih zvočnikov. Ti ljudje so danes odrasli, s svojimi družinami in preseljeni na svoje, njihovi starši pa ostajajo tukaj. Populacija se tako postopno stara in danes je razgrajačev le še za vzorec (in čisto nič več kot drugje), v soseski pa živimo prav mirno.
Fužine imajo veliko težav s parkiranjem in vsakih nekaj vikendov se nekdo seli in ti teži z bormašino. Ampak tukaj so bloki zgrajeni kvalitetno. V več kot 20 letih se niso pokazale še nobene vgrajene napake. Ometi ne odpadajo, strehe ne puščajo, dvigala so relativno zanesljiva, cevi se ne mašijo, gretje dela. Tlorisi stanovanj so fantastični in jih stanovalci “modernih” blokov lahko le sanjajo. Bloki so dovolj narazen, da ti sosed ob nedeljah ne more dobesedno pljuniti v govejo župco, med njimi pa je dovolj zelenja. Imamo 1 minuto do Ljubljanice in sprehajalnih poti, 2 minuti do obvoznice, 5 do BTCja in 10 do centra. Avtobusi vozijo pogosto in skoraj cel dan, imamo vse od zdravstvenega doma do šole, od mesnice do cvetličarne. In če bi imela veliko denarja, a premalo za sanjsko hišo z bazenom, fitnesom in plesno dvorano, bi si prav gotovo kupila stanovanje na Fužinah.
P.S. Če bi kdo želel prebrati celo seminarsko mu jo z veseljem pošljem. Fajl je v .pdf-ju in je velik 450KB. Pusti naj komentar in v njem e-mail in jo dobi direktno v inbox.






14.04.2007 ob 22:44
Ufff soncek!! Prava dizertacija! Ce si pri salsi pol tako temeljita, te je verjetno uzitek gledati!
15.04.2007 ob 06:19
Odlično napisano! Jaz sem sicer iz manjšega kraja, ampak je vsaj po opisu sodeč pri nas praktično vse enako kot pri vas. Skoraj vse, kar si napisala, velja tudi za naše malo naselje.
Sem tudi že sam razmišljal, da bi nekaj o tem napisal, pa zgleda, da mi ne bo treba…
Aja, jst bi z veseljem prebral celotno nalogo.
15.04.2007 ob 17:00
Čestitke. Za fužinca zanimivo. Večina ve samo, da stanujejo. Nastanka pa ne.
15.04.2007 ob 17:13
Lep pozdrav iz nasprotnega brega Ljubljanice. Vsako jutro, ko se zbudim, pogledam skozi okno kuhinje in kaj vidim? Fužine :-).
No ja, če ni megle seveda, he he he.
15.04.2007 ob 17:20
Carica! Še piši…da boš razbila te izkrivljene predstave, ki jih imajo ljudje,največkrat tisti, ki še nikoli niso bili “u Fužinama”…
15.04.2007 ob 18:34
[...] Tokrat bo parodije deležna salsa kraljica sunshine, s svojim prispevkom o največjem Slovenskem getu na svetu – Fužinah. Sončnisij, brez zamere. [...]
15.04.2007 ob 18:37
S to parodijo sem se pošteno namučil zaradi njene obsežnosti
Sicer pa sem se ob tem prispevek naučil skoraj napamet… Nekaj zanimivih dejstev je notri.
LP
15.04.2007 ob 18:53
@ london: Tudi pri salsi sem tako temeljita, le da za to ne obstajajo knjige, temveč le vaja, vaja, vaja (ki mi je itak v neznanski užitek).
Koliko je užitek gledat boš pa presodil sam, ko se enkrat “čisto slučajno” oglasiš mimo.
@ Buba Švabe: Hvala za čestitke. Ostalo sva se pa itak že po mailu zmenila.
@ Drmagnum: Tudi tebi hvala za pohvale. Sem take vrste človek, da rada vem kaj več o stvareh, ki se dotikajo mojega življenja. Ta seminarska je zgolj posledica te karakterne značilnosti.
@ Krajnc B.: Ti ravnokar maham na drugi breg!
@ Burja: Hehe, nama Fužine več kot odlično služijo, kajne?
Predsodkov o Fužinah je pa resnično še vedno veliko, čeprav so vse manj in manj utemeljeni. Eden od mojih bivših je zaradi mojega bivanja tukaj prešel od faze, ko ni hotel v Fužine niti stopiti, do tega, da je ob koncu zveze razmišljal, da bi morda tukaj kupil stanovanje. Razlika? Vmes je dejansko STOPIL do teh koncev.
@ Fetalij: Niti najmanj ne dvomim, da je parodija tebi pobrala neprimerno več časa kot meni tale originalni post.
Ampak zgleda, da se je splačalo, saj je končni izdelek odličen! 
15.04.2007 ob 23:28
no da ne bo te zmešnjave s časom, ljudje mislijo da pišem zadeve po tri ure
45 minut pa je blo ja 
16.04.2007 ob 00:13
Se en fuzincan tle. Prosm poslji seminarsko, sem prav radoveden:)
16.04.2007 ob 00:13
ups..
gdjancic@gmail.com
16.04.2007 ob 00:23
Tako so danes visoki bloki na Rusjanovem trgu brez atrijev, kasneje zgrajeni bloki na Preglovem in Brodarjevem trgu pa jih že imajo.
Na Rusjanovem trgu SO ATRIJI, na Brodarjevem jih pa NI
16.04.2007 ob 07:02
Upsi, lapsus clavi.
Imaš prav in hvala za popravek! 
16.04.2007 ob 16:55
Fužine so gradil od centra proti polju. Najprej brodar na konc rusjan. been there done that. se pa kot mulc še spomnim ko so ble fužine ena sama velika njiva.
16.04.2007 ob 18:13
Exactly! Oz. še bolj natančno: “Prva faza v kateri naj bi bilo 1000 stanovanj je bila predvidena do konca leta 1978, druga s 1200 stanovanji do leta 1980, tretja s 1200 stanovanji do leta 1981 in zadnja – četrta – s 1100 stanovanji do konca leta 1982. V praksi je zidava glede na predvideni ritem zaostajala, saj je bila prva faza s 1641 stanovanji dokončana šele leta 1981.”
P.S. Damn, nikoli si nisem mislila, da bom padla tako nizko, da bom citirala samo sebe.
16.04.2007 ob 19:13
Edino kar je vsaj v tavisokih blokih na brodarcu mau problem so tanke stene blokov in pol poslušamo vse family drame naokrog ki se dogajajo za štirimi stenami. Al mamo pa sam mi take sosede. Drgač pa fužine rox. rule. Pa še neki projekti za oživljanje fužin zdej laufajo kar se mi zdi kul. Ker fužine so neke vrste spalno naselje. Kle spimo , žuramo jemo nakupujemo pa drugje. Bi mogl kšne open air koncerte delat sred fužin med bloki npr.
16.04.2007 ob 19:30
Ojej. Šele zdaj mi je jasno, da z mano nekaj ne štima.
Berem zgornji komentar in preberem: …so spolno naselje.
Na pomoč, prosim.
Keko, se opravičujem.
16.04.2007 ob 22:09
Prosim za seminarsko.
crtomir2@volja.net
16.04.2007 ob 22:34
No sej glede na to da živi v fuđinah 10% Lublane se tuki odvija tut 10% seksa v mestu ali pa morda še kak procent več ker itak če nimaš za kruh seksaš loh še zmeri.
16.04.2007 ob 22:45
Na naslov drmagnum@siol.net, bi tudi jaz želel v celoti prebrati to tvojo seminarsko nalogo.
17.04.2007 ob 10:54
@keko
… in ta ogromna njiva je včasih pripadala mojim prednikom … za smešno nizko ceno (beri cca žemlja na kvadratni meter) so jo “odkupili” …
Se tudi o tem bere v tvoji seminarski?
17.04.2007 ob 21:08
zanimivo branje!
ne bi pričakoval, da lahko kdo o Fužinah (ali katerem koli drugem “spolnem/spalnem” naselju piše s takim pristopom in čustvi! to se pričakuje kvečjemu od vaščanov, tržanov, ali pa prebivalcev mestnih predelov z (nekaj)stoletno tradicijo.
čestitke!
18.04.2007 ob 20:07
@ Pinocchio: O tem se žal ne bere v seminarski. Bi pa gotovo o tem pisala, če bi le dobila kaj virov povezanih s to temo.
@ Boyzl: Načelno doživljam kar intenzivne občutke o stvareh - tako pozitivnih kot negativnih. In ker mi je v Fužinah lepo in tukaj rada stanujem, je potem tudi jasno, da o njih pišem s precejšnjo mero zanosa.
Vsekakor pa hvala za čestitke!
22.04.2007 ob 19:50
Prosim za seminarsko ,za se enega Fuzinca.
lm1304@comcast.net
lep pozdrav
23.04.2007 ob 00:04
Jaz sem pa nekje izvedel, da je bila cela drama z ozemljem, kjer so fužine postavljene in da bi kmalu lastnik postal ena oseba… ni mi potrebno govort, kako bi ta tip obogatel…
23.04.2007 ob 21:19
ja…fuzine imajo eno energijo…me likes ze mnogo let:)
23.04.2007 ob 23:56
@ Lm: Želela sem ti poslati seminarsko na lm1304@comcast.net, pa sem dobila “Undelivered Mail Returned to Sender” in sporočilo, da je : BL004 Blocked for spam. Ko to urediš ali najdeš drugo varianto, ti jo poskusim poslati še enkrat.
@ Ambala: Se spomniš kje si to izvedel? Lahko navedeš kak vir? Ravno zadosti sem psihota, da če bi našla še kaj zanimivega sem sposobna iti in dopolniti seminarsko, ki je že pred dvema letoma opravila svojo nalogo.
@ Soncnica81: Hehe, nas je že več, ki se strinjamo. Na prvi pogled žal zgleda da obstajata le dve skupini ljudi: tisti, ki imamo Fužine radi in v njih živimo ter ostali, ki se jim zdijo nemogoče, a so jih nazadnje videli na hitro 5 let nazaj in vozečega avta.
Zato pa pišem, da se (zgolj morda) kaj spremeni. In zato potem Burja svojim mladičkom razlaga, da so Fužine fajn in da ena njena prijateljica tudi piše o tem. 
24.04.2007 ob 02:12
Dva znanca (par) sta nekaj časa stanovala v Fužinah in sta imela nadvse slabo izkušnjo. Razlagala sta detajle, ki se jih ne spomnim, bilo pa je na temo nasilnih sosedov, creepy incidentov, nesramnosti osebja v lokalni knjižnici in podobnega, česar si prebivalci iz drugih koncev ne štejemo v vsakdanjik, rojenim prebivalcem Fužin pa je prav mogoče tak nivo pač tisto, česar ste vajeni, in se vam zato ne zdi nič čudno.
O fužinski dobri gradnji sem informiran, vendar pa sem enkrat že živel na Brilejevi, kjer se mi prav tako večino časa ni zgodilo nič pretresljivega, a še kdaj v te vrste soseski ne bi rad živel.
24.04.2007 ob 04:38
Sunshine ,hvala za opozorilo in za sporocilo (BL004 Blocked for spam) ki si ga dobila. Poslal sem si par sporocil in so vsa prisla na moj email. Poglej si tole stran.
http://www.behosting.com/answers/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=98
Prosim poslji mi seminarsko na enternow@gmail.com
Lp ,lm
24.04.2007 ob 08:51
Na Fužinah sem živel večji del otroštva, nato Sarajevo, spet nazaj na Fužinah in danes v okolici Ljubljane. Ne boste verjeli kje mi je bilo najboljše. Na Fužinah valjda.
Sodim v tisto prvo generacijo, ki se je preselila na Fužine v zgodnjih 80. Mislim, da smo se preselili 83. Ej to je bilo pravo otroštvo, ko se je bilo potrebno še kot mulcu postaviti na svoje noge. Bili so pretepi, takšne in drugačne neumnosti ampak mi danes ni žal niti malo! Če si rinil v težave si jih imel, če si se tega izogibal težav nisi imel. Te pa definitivno takšna soseska ojača.
Če bi mi finance omogočale bi se preselil nazaj na Fužine.
24.04.2007 ob 23:46
Pomoje, da lahko izvem vir… pride ravno ta vikend na obisk… bom povprašal… stvar zaenkrat zaupna… se kontaktirava preko maila, ok?
25.04.2007 ob 21:40
ja, plis, pošlji celo. jaz tudi že celo življenje živim tukaj in mi je res zanimivo brat vse tole
26.04.2007 ob 15:57
@ Zaspanko: Jaz pa lahko rečem le to, da bi zagotovo ostala na Fužinah, če bi mi finance omogočale.
@ Ambala: Se priporočam.
Če kaj zveš pa le napiši, bom zelo hvaležna.
@ Mars: Kot si najbrž že opazila, si mailček že dobila. Je Burja povedala, da si zadovoljna Fužinka tudi ti, tako da nas je vedno več.
26.04.2007 ob 20:45
LP Sunshine
Še en Fužinčan tu in bi te lepo prosil za seminarsko.
Moj mail je hill at(@) email.si
1.05.2007 ob 21:32
a mi lahk pošlješ to seminarsko stajic_slave(at)hotmail(dot)com
2.05.2007 ob 21:45
Poslano obema!
2.05.2007 ob 21:57
ful lepo si naredila sam slika6 me moti ker tistih blokov ni v fužinah
3.05.2007 ob 20:08
Tudi moje prvo samostojno stanovanje je na Fužinah in sem prepričevala ljudi, leta 86, kako sem presenečena nad vsemi ugodnostmi, ki si jih opisala, pa ti povem, da mi niso verjeli… pa sem si rekla “si jih že ne zaslužijo”…tudi jaz bi prebrala seminarsko.
3.05.2007 ob 21:43
@ loli: Seminarsko si že dobila.
Tudi jaz se spopadam s podobno nejevero ljudi. Na trenutke si rečem da ni vredno truda in naj kar verjamejo svoje neumnosti, na trenutke pa me zagrabi, da bi vsaj poskusila kaj spremeniti in potem napišem post kot je bil tale. 
6.05.2007 ob 14:01
Jst sm pa na SŠGT hodila, tko d ja, Fužine so zakon:)
7.05.2007 ob 00:48
Hvala Sunshine za seminarsko
Če že dvajset let živiš v Fužinah, bi pa lahko vedela, da tistih blokov ni v Fužinah
pa lep pozdrav
7.05.2007 ob 11:31
Sunshine,

Tako lepo si to opisala, da zdaj čez kakšen teden pričakujem še tvoj oglas v stilu: “prodajamo lepo in prostorno stanovanje v varni in lepi soseski v Ljubljani”
Deloma se strinjam z napisanim, saj sama nimam nobenih predsodkov glede bivanja v določeni soseski in ko smo pred leti kupovali stanovanje, smo se razgledovali tudi v Fužinah. Takrat sem se šalila, da je morda še najbolje iti v srž geta, saj ponavadi nihče ne “serje” po svojem.
Stanovanje smo na koncu kupili v BS3-ju. In zakaj ne v Fužinah? Zanimiv je bil fenomen cen. Tista lepša stanovanja, v nižjih blokih, na robu, z atriji (Pot na Fužine) so dosegala ceno stanovanj v takrat tretiranih “boljših” soseskah npr. Trnovo, večje stavbe pa so izkazovale utrip življenja prejšnjih let, nabiralniki in stene so bili adaptirani na Bronx design
9.05.2007 ob 22:36
@ Fužinc & sss: Jah, dva dni nazaj sem se sprehodila mimo tistih blokcev na Gašperšičevi za katere sem mislila da so na sliki. In javno in skesano priznam, da jih res ni na Fužinah.
Mea culpa! A mislite, da bi me profesor zelo čudno gledal če se po štirih (al koliko že) letih narišem z opravičilom, da ena slika iz moje seminarske ni verodostojna.
@ Saška: Moji starši nič ne bodo prodajali, jaz pa še ničesar nimam za prodati. “Strah” je torej odveč.
Drugače pa priznam, da so bile Fužine pred leti mnogo hujše, saj je bilo tudi razgrajačev bistveno več. Danes so težaki odrasli in šli na svoje in zadnjih nekaj let je zame to fantastično.
13.05.2007 ob 20:29
Ravnokar malo brskam po Google Analytics-u in ugotavljam, da je tale prispevek daleč, daleč najbolj bran poleg osnovne strani. Priznam, da si nisem mislila, da bo dosegel tako širok krog bralcev.
Pa še eno zanimivost želim povedati. V petek po službi sem pri dvigalu srečala svoja soseda in sta mi povedala, da jima je sin iz Nemčije poslal link češ da “ena punca nekaj piše o Fužinah”. Potem sta zadevo prebrala, zasledila da pišem tudi o Tari in takoj vedela, da sem to jaz. Oba sta mi stisnila roko, mi rekla da sta ponosna name ter da se jima zdi odlično napisano in super, da nekdo piše o tem. In ja, lepo je bilo to slišati, ker je prišlo naravnost iz srca. Hvala vama, če bosta še kdaj zašla sem!
13.05.2007 ob 21:52
V otroških letih sem nekaj časa živel v Fužinah in moram reči, da smo se imeli s prijatelji prav fajn. Zdaj vsak teden kolesarim mimo, ko grem na kakšno turo…
Z veseljem bi prebral tvojo seminarsko: sup3rfly3r(at)gmail.com
Hvala!
13.05.2007 ob 22:22
@ Daeron: Poslano. In prosim.
16.05.2007 ob 11:21
Prebral sem tvoj profil….mislim, da tvoja odprtost (in ateizem ! res fajn!!!!!) so posledica zivljenja v Fuzinah. Am I right?
LP!
16.05.2007 ob 17:23
živjo, živim na fužinah in bi zelo rada prebrala tvojo celo seminarsko, lahko pa jo pošlješ na moj mail sandra_87@email.si
Hvala! LP sandra
19.05.2007 ob 10:45
@ Klox: Mislim, da imajo te stvari več za opraviti z mojo vzgojo kot pa z mojim življenjem v Fužinah. Moji starši (v to sem prepričana) bi me vzgajali enako tudi v Murglah, Trnovem ali na Viču. Drugače pa dobrodošel v mojem kotičku.
@ Anonimnež (Sandra): Nisem pozabila nate, le težave sem imela z računalnikom. Pošljem v naslednji minuti.
19.05.2007 ob 10:53
Zakaj za vraga milega je moj avatar ob postu Anonimneža, ob mojem lastnem pa ne?!?!?
Prava zagonetka…
22.05.2007 ob 16:34
ja lep pozdrav iz fužin;)
prosu bi te, da tud men pošlješ seminarsko, ker bi jo res rd prebrau.Drgač pa kr dobr napisan
mail: vladimir_marjanovic@hotmail.com
se vnaprej zahvaljujem.
22.05.2007 ob 19:08
Malo me sicer skrbi, da ne govoriva (oz. piševa, bolj natančno) istega jezika, a upam, da se boš vseeno znašel.
Poslano! 
28.05.2007 ob 22:40
Seminarsko na ziga.barba@t-2.net, lepo lepo prosim.
31.05.2007 ob 20:19
@ Žiga: Se oproščam za malo zamude, ampak zdaj je zadeva poslana.
6.06.2007 ob 10:07
zivjo a loh se na ta naslov posljes
(svetovalnica.fuzine@siol.net)
7.06.2007 ob 01:25
[...] been to Guča? Me neither… I plan on going to. But in the mean time, Fužine seems to be a good second choice, as Trubači Fejata Sejdića (Sejat Fejdić’s Brass Band) [...]
25.06.2007 ob 21:23
Rad bi prebrov seminarsko matic.mravlja@gmail.com
27.06.2007 ob 10:12
Sem poslala.
10.07.2007 ob 03:14
Čaoo….dei prosm pošl seminarsko ke me rez zanima….
P.S. N wem od kdai se za fuzine govori da so ghetto pa take fore…pr nm u zagorju se bl k ne govori sam za rakove jelše….
Aii čaoo…..pozdrau iz Zagorja
15.07.2007 ob 20:17
Marsikateri jezik govorim ali vsaj malo razumem, tole se mi pa res upira.
26.07.2007 ob 03:23
Pošlji na egnosx@gmail.com.
Hvala.
Lp,
Brodožinc. c”,) =)
26.07.2007 ob 20:52
Je že na poti.
7.08.2007 ob 16:47
tudi jst bi rada prebrala seminarsko:)
pošlji mi jo prosim na sladkorcek@hotmail.com
hvala, lp
11.08.2007 ob 21:55
Sem ti poslala šele zdaj, ker sem bila prej precej leteča.
12.08.2007 ob 16:23
Oj, enkratna zadeva. Seveda si tudi jaz želim prebrati seminarsko. Dej še kaj ustvar, da bomo spet lahko bral…. Hvala!!
Lp Maša
12.08.2007 ob 16:24
Joj, še naslov:masa4@email.si
14.02.2008 ob 19:31
že od rojstva živim v FUĐINAH in res je da je soseska super!a mi pošlješ prosm seminarsko na naslov:cecika@email.si!P.S.:dobra tema za seminarsko!
19.02.2008 ob 13:53
Quote: V prvi fazi gradnje so vrtičke (danes jim rečemo kar atriji)…
Pojem atrij izhaja iz Starega Rima in pomeni nepokrit osrednji prostor starorimskih hiš (nastal zaradi potreb ohlajevanja bivalnih prostorov, saj je bila na njem vedno tudi voda in zaščite prebivalcev - varnega bivanja na prostem).
Beseda se tudi danes uporablja za vrt, ki je s 4 strani ograjen - atrijski vrt.
Torej vrt je atrijski ali pa ni…Vrtovi ob večstanovanjskih stavbah običajno so atrijski zaradi zaščite pred pogledi ostalih prebivalcev.
Sam tolk, v vednost.
25.02.2008 ob 20:18
@ Cecy: Nekaj časa je bilo v tej temi onemogočeno komentiranje (pa ne po moji krivdi), zdaj pa vidim da spet deluje. Seminarsko sem ti pravkar poslala.
@ MG: Hvala za razlago, čeprav jo že poznam. So nam to na srečo povedali že v osnovni šoli pri pouku latinščine.
V svojem prispevku sem samo želela povedati, kakšen izraz se je za te vrtičke prijel med prebivalci Fužin. Ne poznam praktično nikogar, ki jim ne bi rekel kar atriji. 
9.03.2008 ob 00:03
Mogoče malo pozno, me pa prav zanima kaj več. Prosim če mi pošlješ seminarsko na alkr@email.si
Hvala in lep pozdrav.
12.03.2008 ob 00:31
Zanimiv prispevek, prosim pošlji semiarsko na naslov:shakdu@yahoo.com,hvala, lp!
12.03.2008 ob 20:34
@ Alias8888 & Albert: Poslano obema! In nikoli ni prepozno. Saj dobim obvestilo o novem komentarju na mail, pa grem potem pogledati kdo mi kaj sporoča.
19.03.2008 ob 13:20
Hojla, tudi jaz bi te lepo prosil za seminarsko.
pizdamaterina@email.si
Hvala ti vnaprej! LP Fedja
24.03.2008 ob 17:42
@ Fedja: Naloga je poslana, čeprav me je močno mikalo da bi zignorirala tak neizmerno “duhovit” email naslov.
No, na koncu nisem tega naredila…
27.03.2008 ob 08:21
Zelo zanimiva tema, lahko prosim pošlješ še meni?
majakolbe@email.si
Thx! Lep dan, Maja
30.03.2008 ob 18:28
@ Fedja: Očitno si še bolj duhovit kot sem sprav mislila. E-mail ne obstaja…
@ Majci: Jasno! Je že ne poti.
Upam, da ti bo tudi daljša različica všeč in zanimiva. 
31.03.2008 ob 09:22
Hmm, očitno je nekaj narobe z maili - moj mail definitvo obstaja (tudi na googlu se ga da najti, že leta ga uporabljam za namene svoje glasbene skupine) - pdf-ja pa žal nisem dobil… Majci in Alias888, sta ga vidva dobila (vidim da imamo maile na isti domeni)?
LPF
31.03.2008 ob 09:26
@ Fedja: Gotovo ga nisi dobil, saj mi je zavrnilo mail in javilo da naslovnik ne obstaja. Imaš morda še kak drug naslov, če že tale nagaja? Mail za Majci in Alias888 ni bil zavrnjen, tako da upam da sta ga dobili.
31.03.2008 ob 14:23
Oh, dobil pdf od Majci - hvala ti! Hvala tudi tebi Masa, res zanimivo branje, skoda ker ga ni se vec (diplomska pa to)… po fotki iz balkona sodec pa sva prakticno soseda…
Lep dan se naprej!
31.03.2008 ob 14:35
@ Fedja: Če povem po pravici je žal (glede razširitve v diplomo) tudi meni. Včasih ga pač pošteno v kamen brcnem.
In hvala za kompliment glede seminarske. 
8.04.2008 ob 18:00
Mene tut zanima kaj si napisala o fužinah, a lahko dobim tut js en izvod?
lp, pa hvala!!!
Denis
mail: sio_d_legend@hotmail.com
11.04.2008 ob 20:16
Živjo Sunshine,
moram reči da me je tvoj blog izjemno pritegnil! Zelo zelo rada bi prebrala tvojo seminarsko in bom res vesela, če mi jo boš lahko poslala na e-mail:
mancic424@yahoo.com
Lep pozdrav in še enkrat hvala!!!
12.04.2008 ob 12:52
Oj,
še jaz prosim za seminarsko na naslov: mihavrcko@yahoo.com
hvala!
16.04.2008 ob 16:17
@ SIO, Manca, Miha: Opravičujem se vam, da je malo dlje trajalo.
V vmesnem času smo zamenjali providerja in sem tako začasno izgubila dostop do starega emaila, na katerega sem dobivala obvestila o novih komentarjih. Zdaj je zadeva urejena in seminarska gre čez minuto na pot. 
28.04.2008 ob 15:20
Hojla, vidim, da seminarska res veliko obeta po prebranem
Sama sem se kot študentka preselila tut v Fužine
moje prvo stanovanje ja
in sedaj tudi sama delam ene raziskave na temo
mladi v Fužinah…tako, da bi bila zelo zelo vesela kakšne
informacoije več…prosim za seminarsko
Hvala, : naslov : lea.stumberger@hotmail.com
28.04.2008 ob 19:05
pozdravljena “soseda” z drugega brega ljubljanice
mi laho pošlješ seminarsko na dragonmissy@hotmail.com?
lp
28.04.2008 ob 19:10
pošlji mi jo, prosim, me zelo zelo zanima
28.04.2008 ob 19:17
no, tolko da ti še povem, da te citiram v poročilu za prakso, kjer opisujem značilnosti lokanega okolja
lp
29.04.2008 ob 17:09
@ Lea: Pošljem takoj. Drugače ti pa svetujem da se odpraviš na oddelek za lokalno samoupravo v času njihovih uradnih ur. Tam imajo zbrano celo goro gradiva o Fužinah, ki se jim je nabiralo skozi leta.
@ Eva & Katarina: Tudi vama seveda pošljem svoje remek delo.
14.05.2008 ob 21:13
Pozdravljena!
Po čudnih povezavah sem na netu našla tvoj opis Fužin, in ker pravkar tudi sama delam nekaj podobnega za izpitno nalogo na faxu, bi ti bila fuuuul hvaležna, če mi pošlješ seminarsko.
Mail: anchyh@yahoo.com
Fuuuul hvala
14.05.2008 ob 21:15
aha, pa še nekaj… Ful bi mi prav prišla kakšna slikica Fužinskih blokovskih naselij in folka. Tako da, če imaš tudi kaj teh na zalogi, bi te prosla, da mi posreduješ.
(anchyh@yahoo.com)
Lp
29.05.2008 ob 16:16
Ojla
ful dobra seminarska :)a mi lahko pošlješ na alma.avdic@siol.net prosim
1.06.2008 ob 23:12
@ Alma: Vsekakor.
Je že na poti. 
4.06.2008 ob 00:12
Pozdravljena Sunshine,
Prebrala odlomek in komentarje, zelo v redu. Na Fužinah sem tretje leto. Z veseljem bi prebrala celotno seminarsko nalogo.
Sem umetnica in priseljenka iz Makedonije, ki živi v Sloveniji od 1990.Ravno včeraj sem v svojem vhodu izvedla raziskavo za svoj umetniški projekt: Doma na Fužinah.Povabila sem svoje sosede,ki so rojeni drugje, kot tudi tiste rojene na Fužine in so sedaj tukaj doma, da prinesejo predmet in zgodbo predmeta, ki jim pomeni ali jih spominja na dom.
Vsaj poskusila sem. Nabralo se je PET fotodokumentiranih zgodb.
Prebrala bi tvojo seminarsko, če jo pošlješ na moj mejl.
Vabljena/i k sodelovanju pri projektu o Fužinah!
E-mail: svetlana.jakimovska-rodic@guest.arnes.si
18.06.2008 ob 20:34
@ Svetlana: Sem poslala. Malo je trajalo, ampak to je zadnje čase tako pogosto, da se še opravičevati nima več smisla.
26.06.2008 ob 19:46
dej prosim pošlji še na elvirtursunovic@hotmail.com
hvala =)
11.07.2008 ob 14:01
oooooo Fužine nimas kej to ti je naselje pa pol brodarc,preglovc, rusjanc to bo kle k New York
7.08.2008 ob 20:25
@ 2re: Je “že” poslano!

@ FUZINC: Ej, stari mudel, ti si tak car da glava peče a ne…
25.08.2008 ob 09:03
Draga “Sunshine”,
prebrala sem tvoje blogovsko besedilo in me izredno zanimiva tudi tvoja diplomska o tej temi. Predlagala si, da jo lahko pošlješ interesantom. Za to bi te prosila, če jo lahko pošlješ tudi meni. Sama delam v Fužinah na socialnem področju in me zanima vse v zvezi s tem.
Hvala, lp, alenka
26.08.2008 ob 21:47
@ Alenka: Naloga je “samo” seminarska, ni pa diplomska naloga. Z veseljem ti jo pošiljam na tvoj elektronski naslov.